تربیت کودکان

تربیت کودکان

تربیت کودکان

تربیت کودکان

روش‌های جدید برای افزایش خلاقیت کودک

دلایل بسیاری وجود دارد تا شما را تشویق به انجام کارهایی برای تقویت خلاقیت کودکتان کند، یکی از این دلایل این است که افراد خلاق انعطاف پذیری بالاتری دارند و در حل کردن مشکلات از بقیه بهتر عمل می کنند و این باعث می شود که در عین نفع بردن از فرصت های جدید قادر شوند، بهتر خود را با پیشرفت های تکنولوژی و تغییرات وفق دهند. بسیاری از محققان معتقدند که ما اساسا تجربه ی کودکی را به شیوه ای که به توسعه ی خلاق آسیب می رساند تغییر داده ایم. شرکت های تولید وسایل سرگرمی و اسباب بازی جریانی بی پایان از شخصیت های از پیش ساخته، تصویرها، وسایل و اثاثیه و اتفاقات یک داستان یا فیلم برای کودکان مهیا می کنند که به کودکان اجازه می دهد که تصوراتشان را به کار ببرند و خلاقیت کودک را تقویت می کند.
 
ادامه مطلب ...

کتاب درمانی برای کوچولو


همیشه لازم نیست برای سرگرم کردن و بازی با فرزندتان از این اتاق به آن اتاق بدوید و سر و صدا کنید. گاهی اوقات بهتر است به تقویت ذهن و یادگیری او از همان سنین کودکی توجه کرده و برای این کار زمان بگذارید. حتما شما هم دل‌تان می‌خواهد فرزندتان در آینده فرد کتابخوانی باشد، پس از همین الان شروع کنید. بله، از همین سنین کودکی فرزندتان را کتابخوان بار بیاورید. کودک شما در سنین پایین هم کتاب را می‌فهمد و به آن واکنش نشان می‌دهد؛ خصوصا اگر او را در آغوش بگیرید و خودتان برایش کتاب بخوانید. 

اگر از مزایای کتاب خواندن برای کودک‌تان آگاه شوید حتما شگفت‌زده خواهید شد. کودک از کارهای شما یا چرایی آنها سر در نمی‌آورد؛ اما شما هم نباید صبر کنید آن هم تا زمانی که او متوجه چیزهایی شود که به او می‌گویید. بهتر است برای کتاب خواندن برای فرزندتان همین الان دست به کار شوید مخصوصا در روزهای نخست نوروز  که می‌توانید وقت بیشتری را بدون دغدغه در کنار خانواده‌تان باشید. البته قبل از آن، این مطلب را بخوانید تا با فواید و اصول کتابخوانی برای کودکان آشنا شوید.
 
ادامه مطلب ...

چرا نوزاد هنگام شیر خوردن عصبی است؟


گاز می‌گیرد، چنگ می‌زند و با ناخن سینه را خراش می‌دهد. اگر کودک شما هم هنگام شیر خوردن این رفتارهای عصبی را از خود نشان می دهد، گفتگو باپریسا زینلی بوجانی، روان درمانگر کودک و نوجوان شما را راهنمایی می‌کند تا در آرامش به فرزند دلبندتان شیر بدهید.

دلیل نا آرامی و رفتار خشونت‌آمیز بعضی از نوزادان هنگام شیر خوردن چیست؟

مواردی در شیرخوردن بچه مهم است که باید حتما رعایت شود مثل زمان مناسب شیردهی و محیط مناسب شیردهی. مسلما اگر هر یک از  موارد ذکر شده در زمان شیردهی اتفاق بیفتد کودک هنگام شیر خوردن رفتار‌های آزار‌دهنده از خود نشان می‌دهد.
 
ادامه مطلب ...