تربیت کودکان

تربیت کودکان

تربیت کودکان

تربیت کودکان

کباب ترش، خوشمزه‌ترین غذای گیلانی

کباب ترش یکی از کبابهای محلی شمال کشور است و در شهرهای مختلف استانهای گیلان و مازندران تهیه می شود، ولی در اصل محصول انحصاریه گیلانی هاست.
 
ادامه مطلب ...

آموزش و طرز تهیه باقلا پلو با ماهیچه

مواد و افزودنی های لازم برای ۴ نفر باقلا پلو با ماهیچه

باقلای سبز تازه ۵۰۰ گرم

برنج ۳ پیمانه

شوید تازه یا خشک ۱۰۰ گرم

ماهیچه بره ۴عدد

زعفران -نمک و فلفل به میزان لازم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد

 

ادامه مطلب ...

حسادت، آتشی که فرزند اول را می سوزاند

حسادت فرزند اول به فرزند دوم موضوع طبیعی و رایجی است اما شیوه مدیریت والدین می تواند این حس را کمت یا بیشتر کند.

تاثیر تولد فرزند دوم روی فرزند اول یکی از موضوعات مهم و در عین حال شایع بین کودکان است. معمولا بازه زمانی ای که آن را برای تولد فرزند دوم توصیه می کنند حداقل 3 و حدکثر 5 تا 7 سال است. درواقع، این فاصله بهترین زمان برای به دنیا آوردن فرزند دوم است. اگر پایین تر از این بازه زمانی فرزند دوم متولد شود باعث بروز مشکل هایی می شود که حسادت یکی از آنهاست.
  ادامه مطلب ...

حال و روز کودکان این نسل خوب نیست!

 این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که درباره تفاوت بچه های امروز و دیروز، بحثی نداشته نباشد. اختلاف در ارزش ها، الگوها، رفتار و همه چیزهای ریز و درشت دیگر، گاه بزرگ ترها را به حیرت می آورد و زبان به تمجید می گشایند که بچه های امروزی باهوش ترند و زرنگ تر. گاهی هم فضای گله گذاری را فراهم می کند که حرمت ها از میان رفته و بچه های امروز با دوره های قبل زمین تا آسمان فرق دارند.

 

ادامه مطلب ...

۵ قانون نظافت، که هر کودکی باید یاد بگیرد

کودکان منبع شلوغی در خانه هستند، بنابراین برای جلوگیری از این به‌هم‌ریختگی و حتی آماده کردن کودک برای زندگی آینده‌ی خود چه می‌توان کرد؟

همیشه برای او مثال خوبی باشید

عادت مرتب بودن و تمیزی چیزی است که کودکان می‌بینند و یاد می‌گیرند. هر زمان که حس کردید کودک شما به‌اندازه‌ی کافی بزرگ‌شده است تا بتواند این مسائل را درک کند برای او مثال‌هایی بزنید مثلاً بگویید " مامان هرروز اسباب‌بازی‌ها را مرتب می‌کند زیرا با این کار پای من روی آن‌ها نمی‌رود و خراب نمی‌شوند "

 

ادامه مطلب ...